Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger:

je.dk A/S
Teglvænget 57
7400 Herning

Tlf.: +45 97175599

Mail: info@je.dk

Cvr nr.: 25348621

 

Betalingsbetingelser:

Betalingsbetingelser er 8 dage netto, medmindre andet er aftalt.  

Alle ordrer på hjemmesiden kan betales via betalingskort, vi accepter Dankort, Visa/Dankort og eDankort samt internationale kort (MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB).

Ved førstegangsordre skal betalingen ske forud ved en bankoverførsel eller betalt via betalingskort.

Ved bankoverførsel skal pengene overføres til konto 7598 175559-0, husk at noterer ordre nr. på betalingen.

Vi gør opmærksom på at førstegangsordre først bliver igangsat når betalingen er modtaget.

je.dk tager forbehold for trykfejl på priserne i katalogerne/website, afgiftsændringer, toldafgifter mm.

 

Oplysninger ved online betaling:

Ved indtastning af dankort- eller kreditkort-oplysninger ved online betaling, sker dette altid op en krypteret side, ligesom transmission af data sker krypteret (jf. krav fra PBS). Vi har op intet tidspunkt adgang til dine følsomme dankort- eller kreditkort-oplysninger.

For at der kan indgået aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Firmanavn
Attentionperson
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Cvr nr.
EAN nr. (ved offentligt virksomheder)

Vi foretager registreringen af oplysninger med det formål at kunne levere varer til dig.

Personoplysningerne registreres hos je.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på je.dk er Lene Hansen, Indkøbschef.

Jeres oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos je.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til je.dk via mail info@je.dk.

 

Rykkergebyr / renter:

Betales udsendte faktura ikke rettidigt, pålægges der et gebyr på kr. 100,- pr. rykkerskrivelse. Ved tredje rykker overgår sagen til inkasso.

 

Leveringsbetingelser:

Leveringerne sker som hovedregel enten med GLS eller Sand Distribution.

Prisen pr. pakke er kr. 59,- og for paller afhænger prisen af adressen og størrelsen på pallen.

Leveringer til virksomhedsadresser er leveringsstedet købers adresse, ab fabrik, medmindre andet er aftalt.

Leveringer til privatadresser sker altid via en af GLS’ pakkeshops. Har man ikke valgt levering via en pakkeshop og er leveringsadressen en privatadresse, leveres pakken til nærmeste pakkeshop.

Leveringstiden fremgår af je.dk's tilbud eller ordrebekræftelse. Normalt er leveringstiden fra 1-2 dage og op til 5-6 uger, afhængigt af produktet.

Ved specialproduktioner i Østen vil leveringstiden ofte være omkring 3-4 mdr.

Leveringsdatoen der står på ordrebekræftelsen er datoen for hvornår vi senest afsender varerne fra vores lager.

JE vil være berettiget til at foretage levering tidligere end angivet, men mindre andet skriftligt er aftalt-.

Forsinkelser i korrekturfasen kan medvirker til forsinkelse af levering.

Leveringen sker ved JEs overgivelse af varerne til købers eller i en i dennes interesse antaget fragtfører. Ved levering overgår risikoen for det leverede til køber. Dette gælder også i tilfælde, hvor JE har arrangeret fragten for køber.

 

Vareprøver:

Vareprøver faktureres til styk pris. Ved returnering inden for 14 dage fra fakturadatoen krediteres vareprøverne igen, såfremt vareprøver er returneret i original og ubeskadiget emballage.

 

Reklamation:

Ved skader eller manglende kolli, skal dette omgående påtales over for den, der transporterer varen.

For ændringer/fejl, som køber ikke har rettet i den godkendte korrektur, hæfter køber alene for.

Der ydes 1 år reklamationsret, hvis der er materiale- eller produktionsfejl ved varen, som medfører at varen ikke fungerer korrekt. Du skal reklamere inden for rimelig tid, efter du har konstateret manglen.  Reklamerer du indenfor 2 mdr. efter  at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig.

Reklamationer skal meddeles ved at kontakte os på telefon 97175599 eller pr. mail til info@je.dk eller den sælger der har haft ordren.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis fragtomkostninger (inden for rimelighedens grænser). Vi forbeholder os altid ret til at afhjælpe hvis reklamationen skyldes at vi har leveret en forkert varer eller hvis varer har være beskadiget ved at erstatte med en ny varer i stedet for at tilbagebetale varens pris.

Reklamationer på grund af mindre afvigelser i trykfarven imødekommes ikke. Der ydes ingen garanti for farvens mulighed for afsmitning eller lysægthed.

 

Ansvar:

I tilfælde af forsinkelse og i tilfælde af mangler ved det leverede har JE intet ansvar, hvis forsinkelsen eller manglen skyldes:

  • Fejl eller beskadigelse af produktionsudstyr, der bevisligt har forårsaget forsinkelsen.
  • I tilfælde af arbejdskonflikter af enhver art.
  • I øvrigt enhver omstændighed som leverandøren ikke er herre over, såsom brand, vandskader, naturkatastrofer, krig, mobilisering eller uforudsete militærindkaldelser af tilsvarende omfang, rekvirering, beslaglæggelse, oprør, uroligheder, valutarestriktioner, mangel på transportmuligheder, alm. vare knaphed eksport- og importforbud og anden lignende force majeure situation.

 

Gebyr:

Ved ordre under kr. 3.000,- tillægges et ekspeditionsgebyr på kr. 150,-. Ved køb via hjemmesiden, vil der ikke opkræves ekspeditionsgebyr.

Alle ordre pålægges et miljøgebyr på 2,75% af ordresummen, dog max. kr. 75,-.

 

Skrab og lotteri:

Ved fejltryk, forsinkelser eller andet er je.dk's ansvar begrænset til je.dk's salgspris for på pågældende spil/lotteri.

 

Fortrydelsesret:

Vi giver 14 dages fuld fortrydelsesret på varer uden logo. Køb af varer med logo kan ikke fortrydes.

Ønsker du at benytte dig af din fortrydelsesret skal sende din ordre retur til os, senest 14 dage efter du har meldelt os at du ønsker at fortryde dit køb.

Hvis du ønsker at returnerer varerne skal de returneres i samme stand som ved modtagelsen. Husk altid at medsendes enten kopi af faktura eller følgeseddel.

Returnering af varer skal sendes til: je.dk A/S, Hunnerupvej 3, 6920 Videbæk.

Ved returnering skal du selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varerne. Samt sikre at varerne er pakket forsvarligt ind.

 

Tryk, broderi og gravering:

I forbindelse med tryk skal man være opmærksom på at:

  • Det kan ikke garanteres at lyse farver er helt dækkende på mørke artikler.
  • Transparente artikler kan få trykfarverne til at virke lysere.
  • Tryk i fulde farver giver bedre resultat end i tryk i raster.
  • Lyse tryk på mørke tekstiler giver som regel ikke optimalt tryk, hvorfor der anbefales transfertryk.
  • På metalartikler anbefales gravering, da tryk kan slides eller kradses af.
  • Det kan ikke garanteres en 100% farve nøjagtighed.

Der taget forbehold for at, ordrer hvor der skal påføres logo på varen, kan forekomme en leveringsafvigelse på +/- 10% i forhold til det antal der er bestilt.

 

Trykmateriale:

Vi modtager gerne trykmateriale på mail. Materialet skal sendes til den sælger I har kontakte til. Har I endnu ikke kontakte til en sælger kan materialet sendes til info@je.dk. Husk at notere hvilken ordre materiale vedrører.

Trykklart materiale skal enten være i vector grafik eller i illustrater (eps, ia)

Andre filtyper vil ofte kræve en rentegning til en time pris på

 

Klageadgang:

Bliver det aktuelt at klage over et køb, bedes der rettet henvendelse til info@je.dk eller Direktør Dann Handberg Madsen på mail dann@je.dk  eller telefon 96943016.

 

Øvrige:

På grund af løbende opdateringer kan visse produkter variere fra illustrationerne.

 

Økonomiudregninger ved skrab  er ekskl. eventuelle gevinstafgifter.

Rentegning og ideoplæg udarbejdet af je forbliver je.dk's ejendom.

 

Misbrug af je.dk vil blive politianmeldt.

Svarer inden for 1 time

- inden for vores normale åbningstider

Gratis

- første layout og korrektur er gratis

Prismatch

- vi giver prisgaranti

Kan du ikke finde det, du søger?
Kontakt os
Patrick
9694 3022